11.11.11- 12.03.11

4 månader har gått sen min lille tiger kom till världen.
Strax efter 22 kom vi in på förlossningen, och 23:55 kom Elis. Älskad från första stund.

Idag är tigern väldigt argsint och jag vet inte riktigt varför. Vi har provat med det mesta men det får nog bli så att vi avslutar snart och hoppas på en bättre dag imorgon.

Vi har vägt oss idag. Hittade mina gamla papper från när jag var bebis.

Nyfödd:
Jenny Li: 4050 gram, 50 centimeter
Elis: 2600 gram, 44 centimeter

Cirka 2 veckor:

Jag 15 dagar:3890 gram, 52.5 centimeter
Elis 17 dagar: 2905 gram, 51 centimeter

Cirka 1.5 månad:

Jag 6 veckor: 4800 gram, 56 centimeter
Elis 6 veckor, 5 dagar: 4220 gram, 55 centimeter

3 månader:
Jag: 5700 gram, 60 centimeter
Elis: 5265 gram, 60.5 centimeter

Cirka 4 månader:

Jag 4.5 månader: 6650 gram, längd?
Elis 4 månader: 5835  gram, 63 centimeter

Lite kul att jämföra. Har ju sett på kort att jag såg ut som en rund korv med massa svart hår när jag var bebis :)








Elis - Älskade Elis!

Typiskt för Elis är MASSA prat, många leenden, lycka är att få stå upp i någons knä och spana, sitta raaaaakt upp i någons knä. Kika i böcker eller bita på saker.
Mindre roligt är att klä på sig bodysar som man drar över huvudet eller bli nerpackad i vagnen.
Han kan vända sig från mage till rygg, och det är näääääära att det funkar från rygg till mage. Han älskar sitt babygym och en liten apa som är så god så god.
Han är inte alls blyg, vemsomhelst kan få ett leende, och han trivs i allas famn.
Han sover som en kratta för tillfället men verkar må bra ändå. Dock blir han lite ledsen ibland på kvällarna när det är dags att sova, så då får han emellanåt vaggas till sömns.

Nee, nu är det godnatt för Elis, stora killen. Han ligger här bredivd mig och har dragit av sig strumpan och har den nu i munnen... Det är min kille det. Får man inte tillräckligt med uppmärksamhet så!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina fina killen! <3

2012-03-13 @ 10:14:41
URL: http://case.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0