Vi försöker sova...

I vettig tid idag. Det går sådär. Vet att såhär små bebisar inte har några vidare sovrutiner, men Elis har nog inga alls. Joo hans bästa sovstund är efter morgonmatning kl 05:30 ungefär.

Skulle dock önska att han kunde få ro på kvällen att äta sig riktigt mätt. Ger honom flaska på kvällen ibland för det blir inte lika hetsigt. Jag har för mycket mat och hinner jag inte pumpa ut så hinner han inte med att svälja...
Längtar tills jag "får" sluta amma. Det är lite ångestladdat. Anledningen att jag fortsätter är att han var liten när han kom, men växer så det knakar så vill inte krångla med hans mat. När jag dessutom kan amma så vill jag ge honom det trots att det är jobbigt. Också därför han får flaska ibland. Då kan Frej hjälpa till att mata till exempel på helgen.

Elis skiljer inte på flaska och bröst men som sagt, på kvällen blir det lugnare med flaska.

Just nu är han dock sanslöst pigg och ligger och kikar på mig. Lilla fina unge!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh visst är det helt underbart när de kikar på en å ler å bara är så där fina å nöjda!! <3 <3 Jag har kompisar som slutat amma/gett ersättning när bebis va typ 4 månader å då gick över till gröt å välling å smakportioner. Jag hade börjat Me välling för länge sen om My fattat hur man gör Me flaskan... Så om du orkar två månader till så hans mage å tarmar hinner utvecklas så kan du med gott samvete övergå till gröt å välling sen om du vill. <3 puss å godnatt!

2012-01-03 @ 22:11:43
URL: http://case.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0