Nytt år. 2012!

Är glad att det är ett nytt år. Men börjar bli rädd för åren går så sanslöst fort. Har alltid haft en enorm dödsångest och jag kan aldrig riktigt leva i nuet, utan tänker aaaalltid på att jag börjar bli gammal och tiden går för fort. Det är nåt jag måste lära mig, att döden är oundviklig och att man måste leva i den tid man är i just nu.

Jag kan fortfarande börja gråta ibland för jag kommer på att en vacker dag så ska jag dö, till exempel tänkte jag nyss på det och då mår jag illa. Det är inte sunt, men det kanske kommer ett lugnt över mig med åren.

Summerar 2011 som ett år som gav mig en fantastiskt fin liten pojke på ett spännande datum. 11.11.11. Elis ska alltid, alltid, alltid vara nummer 1. Just nu ligger han och sover på en filt, han gymmade sig själv till sömns och behöver sova för han var vaken och kikade på fyrverkerier på festen inatt och kom inte till ro förrän klockan 2.

2011 var annars ett fasansfullt år. Demonerna tog över min kropp när jag blev gravid och jag har nog aldrig gråtit så mycket, aldrig varit så arg, ledsen och tjurskallig som jag var när jag väntade på Elis. Fasar för att göra om det, men klart att jag kommer att göra det igen... Om något år.

2011 års bottennapp var att jag bytte jobb till en sanslöst dålig arbetsplats. Mådde dåligt natt och dag, hatade varje sekund av det förutom fina kollegor. Men en vacker dag räckte inte snälla arbetskamrater så jag sa upp mig. Sen växte ett litet pyre i min mage och det blev inte helt lätt att få ett nytt jobb, så det slutade med en "långledighet" Min själ behövde det nog, börjar känna mig som Jennyli igen...

Har också under året som gått lärt mig att inte göra allt för andra längre utan känna av lite vad man själv kan få tillbaka. Har alltid varit lite väl snäll och känner att jag inte orkar vara sådan längre. Innebär att det sållats lite i bekantskapskretsen. Men man kan inte hela livet umgås med samma människor OM man inte fortsätter att vara bra för varandra. Jag börjar tycka att tillvaron utan party varje helg är helt okej. Den dagen man kan gå ut på krogen om man känner för det kommer att komma igen...Men ingen brådska.


Finaste hjärtat Elis. Mamma och Pappas finaste, finaste kille! 2011 års bästa.

Kommentarer
Postat av: Anna | molnochglitter

Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år! Ta nu hand om dig och din fina lilla kille

Kramar

2012-01-01 @ 20:45:57
URL: http://molnochglitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0