Han sooover...

Han ligger och snusar så fint och har gjort så i en timme. Han kanske vaknar snart tänker jag så självklart springer jag omkring härhemma och plockar lite här och fixar lite här... Att man aldrig tänker "rätt" och bara lämnar allt och går och samlar så mycket sömn man bara kan. Men det är lite svårt att koppla av när man sover ensam med honom. Frejpan jobbar natt...

Imorgon blir det lunch på stan med fina Elin, ska försöka att inte shoppa nåt mer, men kan inte lova.

Har gjort en matlista för kommande vecka. Mest för att bevisa för Frej att vårt matkonto INTE behöver vara så högt som det är. Finns massa saker i skafferi och frys som vi kan göra middagar av och hittills har jag bara 8 saker på inköpslistan för en hel vecka. Ska bevisa att man kan klara sig en månad på jäääättelite pengar. Lite tråkigt kanske men kan vara nyttigt att prova. Jag som alltid varit "fattig" i vuxen ålder är van att äta typ kokadspiksoppa så det ska nog gå bra.
.
Vi får börja tänka lite mer ekonomiskt. Mammapeng är liten peng och blöjor kostar stor peng. Det är säkert bara för att det är nytt år som jag tänker såhär... Om några veckor är nog den där matlistan ett minne blott men jag ska verkligen försöka organisera middagarna måndag-fredag.

Nu blev jag jättesugen på sushi... Typiskt.

Ska rensa ur min garderob och sälja lite saker på nätet. Januari är en dålig månad att lägga ut saker för folk är fattiga efter julen, men jag är säkert inte klar med rensandet förrän typ september 2013...


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Duktig du är med matlista och allt!! Ska börja med det jag me. När vi flyttat... Nog stressigt nu att inte veta vart vi ska bo om lite drygt en månad. Haha. Men det är rätt skönt för en själv att ha en lista å gå efter oxå... Man slipper stressen "vad-ska-vi-äta?!" när man är som mest hungrig. :)



Lycka till - jag håller tummar å tår att det går bra. Puss!

2012-01-04 @ 10:09:05
URL: http://case.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0