Seeeg...

Kommer inte på något att göra med Elis ett par timmar innan han somnar ordentligt.
Buset är tråkigt, leksakerna är tråkiga, sångerna är sjungna och babysittern är obekväm.

Nu löste min tiger problemet på egen hand genom att demonstrativt somna i min famn så han får väl ligga så en stund. Hans rutiner är lite rubbade ett tag men det är som det är. Har ju gjort det mesta som en dålig mamma gjort idag så varför inte sabba lite rutiner.

Vi har kollat på tv, gått för kort promenad och struntat i det dagliga badet. Dessutom har mamman gnällt en del på en trött pappa innan han for i väg på jobbet.

Antar att inte alla dagar är som i alla skimrande babybloggar där flickor har rosa, pojkar har blått, snoret i näsan är osynligt, kräkan luktar mumma, middagen står på bordet klockan 18:00 och bebisen sover 12 timmar i sträck.

Ska börja bära våtdräkt och raka av mig håret för är nerkräkt från topp till tå idag... Och trots det tänker inte jag heller bada förrän imorgon.

Revolt på Luthagsesplanaden.

Jenny Li hjärta Elis

Varje dag, ett äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0