Jag är trött.

Så det värker in i märgen. Men ska inte klaga över det.

Ska däremot klaga över att mitt hår faller av mig. En av få bra grejer med att vara gravid är ju att man inte tappar hår, men nu var det slut på det roliga. Elis har mitt hår överallt. I munnen, iblöjan, på kläderna, i sängen, ÖVERALLT! Golvet i badrummet är hårigt, soffan är hårigt. Snart är väl det enda som inte är hårigt mitt huvud. VET att det inte är någon fara men fasiken vad skönt det var när man inte tappade ett hårstrå.

En bra grej är däremot att min finniga fjortishy börjar bli någorlunda normal. Det var faktiskt lite chockartat att behöva genomlida nio månader med FINNAR! Sjuka hormoner som sätter kroppen och knoppen i gungning. Känner mig rätt stabil känslomässigt i varje fall, det är alltid nåt. Annat var det när jag började grina för att jag fick tandkräm på tröjan, Frej kom hem 5 minuter senare än beräknat eller jag glömde köpa Creme fraiche på ICA... Det var tider det. Nu ballar jag mest ur ibland för att jag är för trött och inte har speciellt mycket egentid.

Väntar på tacosen nu. Det är i varje fall lyxigt att få sitta i soffan och bara vänta på middagen. Frej är i köket och Elis sitter i babysittern. Hör att Frej förklarar ingående vad en avocado är för något. Kan vara bra för en 3 månader gammal bebis att veta det...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar när du skriver mycket! :) Najsa kläder å gott med tacos. Jag har en lchf-tacogratäng i ugnen jag. Den är mums om du vill prova nån gång ;p. Trevlig fredagkväll. Puss puss

2012-02-17 @ 19:15:12
URL: http://case.blogg.se/
Postat av: Hanna

Va fina kläder du köpt! Själv ska jag på barnloppisen om några timmar!! :)

Uppsala är verkligen fint när solen ligger på.

2012-02-18 @ 09:13:24
URL: http://hannapluttpanna.blogg.se/
Postat av: sandra- med pojkspoling i magen

SV

jaa den är hemsk!! Synd när dom ändå lagt ner tid på att äntligen göra en...

Åhh vad rolgti! De vill jag se! Städa o släng upp lite bilder ;) Älskar retro!

2012-02-22 @ 20:27:44
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0