Helgen...

Har bjudit på middag hos min moster som fyllde år. Elis pratade och höll låda och fick allas uppmärksamhet. När orken tog slut så blev han lite ledsen men han var lugn och sovandes när vi packade in honom i bilen. Hemma vaknade han, åt lite och somnade och sov nästan sex timmar.

Idag har jag klippt, klistrat och strukit ugglor och älgar. Har ett djungeltema på gång men tycker det verkar jäkla svårt att få till djungeldjur. Problemet är att jag INTE kan rita, och när jag väl fått till ett lejon på papper så ser det inte likadant ut när man klipper det i tyg... Jag önskar att dygnet hade fler timmar då jag hann sy det jag vill. Men Elis går först!

Veckan bjuder nog på lite besök och bara lugna dagar och långpromenader. Hoppas min motionscykel kommer hit så jag kan motionera bort mina överflödiga kilon... Har ångest inför Elis dop och vill gärna gå ner lite till innan dess...

Bjuder på en bild av Morbror Magnus med Elis och favoritapan som smakar så gott så gott. Elis är så söt i sin ljusrosa pyjamas som han ärvt av kusin Ingrid.

Skulle inte klä honom i så mycket rosa annars men en pyjamas gör ingenting alls. Eller iofs, hittar jag rosa body så skulle han nog få en sån på sig om det var fint, men blått och ränder passar allra bäst på Elis!

Varför kom jag in på detta? Klä era barn i vad ni vill. Mm kusin Martin älskade att ärva kläder av mig! "Det luktar Jenny" sa han och struttade runt i min lila tröja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0