Vi klipper...

Jag klipper lite tyger till ugglor och älgar så jag kan maratonsy sen. Fast just nu är det Frej som fått den stora äran att klippa cirka 50 vita cirklar, till uggleögon. Terapiarbete på hög nivå.

Imorgon kommer Elis Mormor och jag ska lära mig att sy mössor. Hoppas det blir bra. Jag kan egentligen inte sy överhuvudtaget, i varje fall inte med mönster. Men nu ska jag lära mig så jag kan börja göra sådana också.

Hade tre fina bebisar på besök här igår, tillsammans med sina mammor. Så kul att se bebisar i Elis ålder. Vi käkade massor av sallad och nybakat bröd. (Ibland överträffar jag mig själv för det var jäkligt gott)

Elis sover som en liten sten och det gjorde han på eftermiddagen också. Från 15:15-17:00, det var väl inte riktigt meningen men mamman somnade också. Blev lite paff när jag vaknade till. Han kunde dock somna i någorlunda tid ändå.

Och JA, han somnar i sin egna säng. Jag lägger ner honom, han gnyr, gråter i max 30 sekunder. Sen ligger han och kikar, och vrider och vänder på sig och sen somnar han. Men ibland somnar han hos mig, ibland gråter han mycket, ibland tar det lång tid att sova. Just nu tar nattningen bara ett par minuter, och han sover oftast i sin säng hela nätterna även om han vaknar för mat ett par gånger. Men jag orkar inte lyssna mer på BVC:s tjat om att de måste somna i egen säng. Han är duktig ändå, han gör ju det oftast. Han är 5.5 månad, inte 2 år gammal. Jag har slutat lyssna på deras "råd" i de flesta fall. Kändes bara som att jag gjorde fel med saker och ting när jag gick därifrån så nu tänker jag lita på mitt eget omdöme och ta hjälp av mina systrar och min mamma istället om det är nåt jag undrar över.

Kommentarer
Postat av: Case

BRA DÄR!! Man får mest ångest när man lyssnar påderas "råd" och tips om hur "de flesta barn fungerar"... Jag hade megaångest för att My inte ville somna på egen hand utan ville bli buren. Några veckor senare var det inga som helst problem. Alla barn är olika och vi har ingen aning om vad som händer i deras små huvuden just nu å här, så låt barnen vara olika och gå utifrån vad som känns bäst för er och Elis. <3

2012-04-24 @ 22:51:03
URL: http://case.blogg.se/
Postat av: Anna | molnochglitter

Men varför har de gett dig det rådet? Har många mammor i våran föräldragrupp som fortfarande låter bebisarna sova tillsammans med dem. Tror inte att nån av dem har fått någon påbackning =/

William sover med mig på morgonen i våran säng, sen har han alltid somnat i min famn på dagarna och kvällarna.. Det är inte rimligt att som hos oss grina i 30 minuter det sista man gör på dagen!

Nä BVC vet inte alltid bäst

2012-04-25 @ 08:22:38
URL: http://molnochglitter.blogg.se/
Postat av: Madelene

Du ska göra det som passar er bäst o som ni tycker funkar för er, så helt rätt skit i vad de säger o fråga andra om råd/tips istället. Tror inte ngt barn e som det står i mallarna/berättas på Bvc. Kram

2012-04-25 @ 13:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0