Vi myser...

Vi har det onekligen ganska bra.
Vi äter, sover, rapar, bajsar och kissar. Mest Elis. Jag och Frej tycker mest att vi har en fantastiskt söt liten pojke här hemma.

Mycket besök blev det förra veckan, denna vecka har vi  medvetet hållit oss lite undan. Troligen får Frej en vecka till ledigt från jobbet, jag tycker det känns som att jag aldrig vill att han ska börja jobba.

Elis har gick ner från 2600 gram till 2470 gram, men har nu ätit upp sig till 2750 gram enligt vägningen i måndags. Hoppas det håller i sig, det funkar förvånansvärt bra och det är jag glad för.
Det är bara när jag är för trött som jag ballar ur och tror att jag är en värdelös morsa utan någon som helst koll.

Idag blir det lasagne till middag, tror det är för tredje gången nu, men det var smidigt att göra mycket på en gång när orken inte riktigt finns ännu.

Vi har inga ordentliga rutiner, jag ha medvetet försökt ge honom mat med max 3 timmars intervall, lite kortare ändå ibland eftersom han var en tunn liten kille. Nu verkar han ha en liten mat och sovklocka inställd. Får nog läsa på lite om rutiner och tänka efter hur vi ska få saker och ting att fungera i och med att Frej måste sova någorlunda ordentligt för att orka med sitt jobb.

Idag har jag nog överansträngt mig lite, och Elis har varit en så vansinnigt duktig. Jag har nämligen hunnit sy en jättesöt rosa babyfilt till min gamla kollega Charlotte som ska på barndop i helgen och ville ha en present. Hoppas hon blir nöjd, jag tyckte den var väldigt söt!

Nu sitter jag i soffan och bara kikar på en snusande liten kille... Det blir lite käk för mig och Frej, sen hoppas jag att jag hinner med att duscha, är ingen het, dekorativ morsa idag direkt!

Har förresten gått ner 9 av 10 bebiskilon. På 13 dagar. Tänker ta och gå ner 10 till eftersom jag åt upp mig något så vansinnigt när jag vantrivdes på mitt gamla jobb. Vill tillbaka till gamla jennyli. Men skönt att graviditetskilona är så gott som borta. Dock är magen inte den fastaste, men det får ta den tid det tar. Lussebullar är min favorit just nu, så jag har inte tid att tänka på rutorna riktigt ännu...

Tänker på Elis istället, fina, fina Elis!


Mamma och pappa hjärta Elis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0