Lite kris och katastrof...

För lille drutten har ont i magen på nätterna. Pang säger det så blir det gnossigt och svårt att slappna av... Många timmar senare ger lille Elis upp och somnar. Det är ganska uttröttande, på 2 nätter har jag sovit 5 timmar. Men nu har vi köpt semperdroppar att börja med, han är så himla duktig ändå. Gråter nästan inte alls utan gnyr mest och det går åt en hel del blöjor när det väl kommer igång. Hoppas han hjälps av dropparna.

Nu badar Elis med sin pappa, jag behöver inte ens hjälpa till för det är nåt som gillas av båda parter. Skööönt.

Vi har hunnit med att premiärsova hos Mormor och Morfar. Det gick ju bra förutom att själva sovandet på natten uteblev i stort sett helt för mig. Men Frej fick sova ostört en hel natt. I sinom tid kanske det blir min tur någon gång...

Mormor hjälpte också till massor, hjälpte till att tala om hur vi skulle göra och "ställde diagnos" när han gnydde. Det är faktiskt inte så himla lätt med alla signaler som kommer från en bebis, hur snäll den än är...

Vi promenerade till Thun´s och jag köpte två klänningar som döljer min feta kropp och som är hyfsat amningsvänliga. En svart och en blå. Mycket dekorativa!

Nuuu kommer en liten sötnos till soffan hör jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0